Boys TV uitgeroepen tot gecertificeerde influencers!

Na bijna 4 jaar Boys TV is het eindelijk zover... Misschien ben je het er niet mee eens, maar sinds 6 april 2024 is het officieel! De heren van Boys TV (Nasir, Riad, Maysour en Zohair) mogen zich influencers noemen, want ook zij zijn gecertificeerd door de Stichting Influencer Regels. Voor wie daarover van gedachten wil wisselen, daar gaan we vanaf vandaag niet op in, want het staat zwart op wit vast. Steeds meer makers van sociale media-content, platforms, politici en jongeren ontvangen een certificaat vanwege hun vermogen om een publiek te bereiken en invloed uit te oefenen. Voordat je een certificaat ontvangt, moet je een test afleggen over hoe je omgaat met sociale media, de invloed die je kunt uitoefenen, sponsoring en hoe je moet omgaan met het bereik dat je hebt opgebouwd.
Bij Boys TV hebben we een steeds groter bereik op sociale media. Met nu meer dan 150.000 weergaven in totaal op onze content behoren we tot de invloedrijke personen op sociale media in Nederland. We staan nu in het rijtje met mensen zoals Enzo Knol, de heren van StukTV en andere bekendheden. Het is bewezen dat wij bij Boys TV het verschil kunnen maken, want je hoeft niet landelijk bekend te zijn om erkend te worden als influencer.
Onze certificaat is binnen!
Eindelijk hebben we onze certificaten in handen. Na bijna 4 jaar Boys TV is dit een verrijking waar we trots op zijn; we mogen onszelf nu officieel benoemen als influencers. Het voelt tegelijkertijd een beetje onwerkelijk om te zeggen dat we nu officieel Nederlandse influencers zijn. Onze certificaten krijgen een mooi plekje bij ons op kantoor; we gaan hem inlijsten.

Wat is een influencer eigenlijk?
Een influencer is iemand die via sociale media, blogs, vlogs of andere online platforms een aanzienlijk aantal volgers heeft en daardoor invloed kan uitoefenen op het gedrag, de meningen en de aankoopbeslissingen van zijn of haar volgers. Deze invloed kan variëren van het promoten van producten en diensten tot het delen van lifestyletips, advies, meningen en ervaringen.
Influencers worden vaak gevolgd vanwege hun expertise, charisma, authenticiteit of populariteit binnen een bepaalde niche of gemeenschap. Bedrijven en merken maken vaak gebruik van influencers om hun producten of boodschappen te promoten, omdat ze geloven dat de aanbevelingen van influencers een grote impact hebben op het koopgedrag van consumenten.